Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/portrait-of-a-man-in-protective-workwear-13474238/
Easy SSM este o companie moderna cu o vasta experienta in furnizarea de servicii de protectie a muncii, care iti ofera asistenta profesionala proprie, variind de la pregatirea unica a instructiunilor pentru companie sau institutie si terminand cu externalizarea, precum si competente pentru reprezentarea intereselor clientului in diferite organe de reglementare. Prin servicii SSM se intelege securitatea muncii care este un sistem de mentinere a vietii si sanatatii lucratorilor in cursul muncii, inclusiv masurile legale, socio-economice, organizatorice si tehnice, sanitare si igienice, medicale si preventive, de reabilitare si alte masuri.
Principalele servicii SSM oferite de specialistii Easy SSM sunt: auditul de securitate a muncii, externalizarea serviciilor de protectie a muncii, dezvoltarea sistemelor de management al protectiei muncii. Ce trebuie sa faci daca trebuie sa creezi un serviciu SSM, sa elaborezi documente privind protectia muncii sau sa te pregatesti urgent pentru o inspectie privind protectia muncii? Aceste intrebari apar mai devreme sau mai tarziu in orice companie sau institutie.
Nu faci nimic
Aceasta solutie inseamna sa existi pasnic, fara nicio protectie a muncii, siguranta la incendiu, instructiuni, reviste si alte documente de reglementare. Acest lucru se intampla pana cand: iti vine o inspectie, nu are loc un accident, partenerii de afaceri nu solicita documente care sa ateste ca serviciul de protectie a muncii functioneaza in companie, s-a elaborat documentatia, au fost efectuate instructiuni si instruire privind siguranta industriala, s-au obtinut si primit toate autorizatiile necesare. Cel mai adesea, o astfel de documentatie este solicitata sa fie prezentata de agentiile guvernamentale (in special atunci cand participa la licitatii) si firmele cu capital strain.
Citeste si: Incendiu la locul de muncă – ce e de făcut? Când şi cum acţionăm?
Cadrul de reglementare pentru protectia muncii este plin de ambiguitati si inconsecvente. In „studiul de inginerie”, pe baza reglementarilor existente, se construieste un sistem care va proteja complet conducerea si personalul companiei de orice situatii de urgenta, dar, in acelasi timp, nu va cadea pe umerii proprietarului ca o povara financiara insuportabila.
Hainele facute de un croitor profesionist se potrivesc intotdeauna mai bine decat hainele cumparate din magazin. Faptul este incontestabil. La fel si documentatia privind protectia muncii, elaborata cu respectarea tuturor normelor legislatiei privind protectia muncii, dar adaptata unei anumite companii si structurii acesteia, si nu va interfera cu viata de zi cu zi a companiei. In legislatia privind protectia muncii, exista multe vestigii ale vremurilor in ceea ce privesc masurile de siguranta.
Ce faci in caz de incendiu la locul de munca
In caz de incendiu la locul de munca, trebuie sa ramai calm si sa nu intri in panica. Viata oamenilor si prevenirea rapida a raspandirii focului depind doar de organizarea actiunilor. Cand este detectat un incendiu, actiunile angajatilor ar trebui sa vizeze respectarea regulilor de siguranta in conformitate cu instructiunile. In primul rand, este necesar sa parasesti incaperea cu sursa de incendiu si teritoriile adiacente acesteia.
Daca exista vizitatori in cladire, atunci actiunile personalului in caz de incendiu ar trebui sa se limiteze la asigurarea evacuarii rapide a oamenilor. Trebuie prezentate toate caile si iesirile sigure posibile din incinta si cladire si toate masurile de prevenire. Nu deschide ferestrele si usile. Este mai bine sa te apropii de podea si sa folosesti o carpa umeda pentru a proteja caile respiratorii.
Daca te intrebi ce faci in caz de incendiu la locul de munca, cea mai buna actiune a unui lucrator in caz de incendiu, va fi sa mentina calmul si sa acorde toata asistenta posibila pompierilor si sefului pentru salvarea bunurilor materiale si evacuarea persoanelor din teritoriu.