S-ar putea sa nu ai o multime de bani de cheltuit pe marketing in primele etape ale startup-ului, dar asta nu inseamna ca nu exista modalitati eficiente de a-ti expune brandul.
Inainte de internet, afacerile mici aveau doar cateva modalitati de a-si comercializa produsele ieftin, prin metode precum tiparirea fluturasilor sau sponsorizarea unor mici evenimente locale. Acum exista tot felul de oportunitati, de la optimizare SEO in textele de promovare si pana la platformele sociale extrem de in tendinte acum.
Iata cateva moduri de a-ti promova afacerea online:
1. Inregistrarea companiei la Google Places permite ca aceasta sa fie gasita mai usor in cautarile Google si sa apara pe Google Maps. Tot ce trebuie sa faci este sa completezi formularul si sa te inregistrezi, apoi sa iti verifici afacerea prin procesul de confirmare, care se poate face fie printr-un apel telefonic, fie printr-o posta.
2. Imbratiseaza retelele sociale. Retelele de socializare nu sunt doar un instrument pentru a obtine expunere, ci a devenit acum o investitie de timp necesara pentru fiecare companie care doreste publicitate online. Pot fi legate reclame si oferte pe pagina de Facebook si poti avea un canal direct cu clientii pe Twitter. Crearea de retele pe LinkedIn – atat la nivel personal, cat si la nivel de companie – poate fi o alta modalitate de a ajuta startup-ul. Poti apela la o firma precum PSK daca dorest ajutor.
3. Un blog nu numai ca ajuta compania ta sa-si faca cunoscut numele prin intermediul adeptilor, ci este o modalitate de a te conecta mai direct cu consumatorii. Dar amintesteti ca una dintre cheile majore ale bloggingului este sa iti mentii fluxul actualizat cat de des poti. Un blog latent, abandonat nu valoreaza nimic.
4. YouTube ofera o modalitate de distribuire a videoclipurilor promotionale creative, dar pentru a reusi trebuie sa pui continut pe care oamenii doresc sa-l vada si care sunt relevante pentru afacerea ta — un simplu anunt nu va functiona.
5. SEO. Optimizarea pentru motoarele de cautare nu poate fi subestimata in lumea cautarii constante pe Google. De asemenea, nu uita de promovare Google Ads.
6. Comunicate de presa sau advertoriale la anumite intervale de timp. De fiecare data cand afacerea ta face ceva demn de a fi prezentat, nu ezita sa trimiti un comunicat de presa – poate ca oamenii vor intelege. Comunicatele de presa sunt un instrument media puternic de utilizat pentru a ajuta la generarea de publicitate, iar distribuirea acestora este un bonus.
7. Fiecare nisa are comunitati online in care te poti implica. Dar doar sa te inscrii pe un forum si sa postezi din cand in cand despre afacerea ta nu este benefica pentru nimeni si, probabil, va enerva oamenii. Contribuie in mod activ si construieste un raport cu comunitatea, tinand in acelasi timp afacerea ta departe de aceasta. Promoveaza-ti in mod pasiv afacerea punand un link in semnatura sau mentionandu-l doar atunci cand contextul este adecvat.